Wałbrzyska 48, 58-100 Świdnica +48 74 852 02 39 wesolapiateczka@vp.pl Poniedziałek-Piątek: 6.15-16.30

PRZEDSZKOLE MA W SWOJEJ OFERCIE ZAJĘCIA DODATKOWE:

 

(ZAJĘCIA DODATKOWO PŁATNE)

Język angielski (poziom rozszerzony)

Szachy

 

( ZAJĘCIA W RAMACH CZESNEGO)

Język Angielski i Język Niemiecki

(po 2 x w tygodniu tj. 8 x w miesiącu)

Zajęcia te prowadzi Pan Michał Strauss absolwent Humboldt Universitaet zu Berlin ze stopniem Bachelor of Arts z anglistyki i slawistyki. Język niemiecki jest jego językiem ojczystym.

 

Rytmika z elementami tańca

( 2 x w tygodniu tj. 8 x w miesiącu)

Zajęcia prowadzi Pani Izabela Galara - rytmik oraz skrzypaczka z zawodu i pasji. Związana z Filharmonia Sudecką oraz Dolnośląską.

 

Katecheza

Zajęcia za zgodą rodziców prowadzi Ksiądz Andrzej. Jest to ksiądz z pobliskiej parafii Św. Andrzeja Boboli. Posiada on odpowiednie kwalifikacje do pracy z dziećmi.

 

Psycholog

Współpracuje z nami Pani Magdą- za zgodą rodzica.

 

Logopeda

Współpracuje z nami pani Justyna- zajęcia odpłatne.

  

 

 

 

Ramowy plan dnia
godzina zajęcia opis
06.15-08.00  schodzenie się dzieci Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące grupę.
08.00-08.10 przygotowanie do śniadania Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne
08.10-08.40  śniadanie  
08.40-09.00 ćwiczenia ogólnorozwojowe

Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe lub zestawy ćwiczeń porannych.

09.00-10.30 zajęcia dodatkowe

Zabawa z j. angielskim , zabawa z j. niemieckim, rytmika z el.  tańca, zajęcia szachowe oraz zajęcia dydaktyczne wynikające z przyjętych do realizacji programów nauczania.

10.30-10.40 przygotowanie do II śniadania Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
10.40-11.00 II śniadanie  
11.00-12.30 pobyt na świeżym powietrzu

Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.

12.30-12.55 przygotowanie do obiadu (zupa) Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
12.55-14.00  obiad  

14.00-15.00

 

 

do godz. 16:30

odpoczynek poobiedni

 

 

ćwiczenia ogólnorozwojowe i samorzutna aktywność dzieci

Słuchanie bajek, ćwiczenia relaksacyjne, zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi, zabawy dowolne.

 

Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.

Rozchodzenie się dzieci.

 Zatwierdzono na posiedzeniu Rady Pedagogicznej dnia 31.08.2020 r.

Programy wybrane przez Panie nauczycielki stawiają dziecko w centrum zainteresowania, dostosowane są do jego potrzeb oraz możliwości. Indywidualizm przejawia się w nich podczas stwarzania warunków dla inicjatyw i samodzielnych doświadczeń, podążaniu za dzieckiem, uwzględnieniu jego potrzeb i reagowaniu na nie, w konsekwencji na stopniowaniu trudności.

 

PROGRAMY NA ROK SZKOLNY 2020/2021

 

GRUPA I

E. Kordos  - TRAMPOLINA program wychowania przedszkolnego PWN (1/PR/20)

 

GRUPA II

A.Stelmach-Tkacz, K. Mucha- Program, rozwój, wychowanie, edukacja Nowa Era (2/PR/20)

 

GRUPA III

E. Kordos  - TRAMPOLINA program wychowania przedszkolnego PWN (1/PR/20)

 

Założenia programowe realizowane są w przyjaznej dziecku atmosferze.

 

Zatwierdzono na posiedzeniu Rady Pedagogicznej dnia 31.08.2020 r.

NA ROK 2020/2021

1. Kształtowanie więzi z własną miejscowością, jej mieszkańcami i najbliższą okolicą. Realizacja działań mających na celu kształtowanie poczucia przynależności narodowej i postaw patriotycznych. Wychowywanie młodego pokolenia do wartości, respektowanie norm społecznych.

2. Rozwijanie kreatywności  przedsiębiorczej i kompetencji cyfrowych. Wprowadzanie dzieci w świat kodowania, kształtowanie kompetencji matematycznych.

3. Wykorzystywanie w procesie edukacyjnym narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.

4. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim dzieciom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.

 

"Każdy człowiek jest liściem wielkiego drzewa świata. Drzewo to oczywiście cała ludzkość, a to, jak ono wygląda, zależy od każdego, nawet od najdrobniejszego liścia."

Verena Kast

 

Misja przedszkola

Wesoła Piątka zapewnia profesjonalną opiekę, edukację i wychowanie dzieci w atmosferze szacunku, akceptacji i bezpieczeństwa. Świadczy usługi na najwyższym poziomie.

 

NASZĄ WIZJĘ OPISUJE CYTAT:

Wychowawca w pracy z dziećmi powinien być ogrodnikiem. W każdym bowiem ogrodzie, o który się dba i pielęgnuje, wszystkie rośliny i kwiaty pojawiają się w swoim czasie. Dobry ogrodnik nie będzie się starał zmienić różę w lilię. Będąc bowiem znawcą swych roślin i kwiatów wie, że pewne z nich mają potrzebę rozpościerania się, inne zaś kwitną w pełnym słońcu, a są i takie, które preferują cień. Ogrodnik zachwyca się każdą rośliną. Nie wyciąga on roślin po to, by rosły. Pozostawia to działaniom czasu, światła, słońca i wody, troszcząc się jedynie o zaspokojenie wszystkich potrzeb rosnącej rośliny.

Lucie Ryan

 

Sylwetka absolwenta

 

Dziecko kończące przedszkole posiada:

  • motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
  • umiejętności uważnego słuchania i logicznego myślenia, praktycznego korzystania ze zdobytych wiadomości,
  • umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas,
  • umiejętność współpracy w grupie i rozwiązywania konfliktów,
  • umiejętność radzenia sobie z trudnościami,
  • twórczego rozwiązywania zadań,
  • odpowiedni poziom samodzielności,
  • gotowość do podejmowania różnorodnych aktywności,
  • umiejętność komunikatywnego porozumiewania się,
  • podstawową wiedzę o środowisku społecznym, przyrodniczym i kulturalnym,
  • poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem;

przestrzega:

  • praw innych ludzi,
  • zasad bezpieczeństwa, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną,
  • zasady kultury współżycia, postępowania według ustalonych norm;

dostrzega i szanuje:

  • potrzeby innych ludzi,
  • odmienne postawy, przekonania, upodobania,
  • symbole narodowe,
  • środowisko naturalne;

nie obawia się:

  • występować publicznie,
  • reprezentować grupę, przedszkole,
  • dzielić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami,
  • wykazywać inicjatywy w działaniu,
  • prosić o radę lub pomoc.

Inwestycja w przyszłość

"Pójście dziecka do przedszkola niektórzy nazywają startem w karierę zawodową. Jeśli pomyśleć o tym, jak wiele dziecko uczy się w tym okresie, i jak kluczowe dla dalszego rozwoju są to umiejętności, to trzeba uznać takie stwierdzenie. W wieku przedszkolnym człowiek uczy się współpracy z innymi, koncentrowania się na zadaniu, samodzielnego radzenia sobie w wielu okolicznościach i wyrażania emocji. Z tych umiejętności będzie korzystać przez całe życie".

Z cyklu "Tropiciele" 

 

Zajęcia i zabawy prowadzone są różnymi metodami:

Labana, Kniessów, Orffa, Sherborne, Bon de Part, Dennisona, Gruszczyk-Kolczyńskiej, Racławskiego, I. Majchrzak, wykorzystywane są elementy pedagogiki zabawy, pedagogika Montessorii oraz techniki Freineta.

Aktualności z Wesołej Piątki

Zebrania grupowe

06-09-2020

Zapraszamy rodziców na zebrania, które odbędą się:

Czytaj więcej

List

14-05-2020

  Bardzo serdecznie witam Was Drodzy Rodzice. Szczególnie ciepło pragnę powitać tych, którzy po raz pierwszy zawitali w nasze progi. Mam nadzieję, że to miejsce przyniesie Wam mnóstwo ciekawych przeżyć.

Czytaj więcej